German magazine ordered to pay damages to Schumacher

The German magazine Bunte was ordered today to pay €50,000 in damages ($54,780) plus legal fees to Michael Schumacher for claiming the former five-time Formula One world champion could walk again.

Schumacher has not appeared in public since a skiing accident in December 2013 left him in a coma, from which he later emerged.   -  AP

The German magazine Bunte was ordered today to pay €50,000 in damages ($54,780) plus legal fees to Michael Schumacher for claiming the former five-time Formula One world champion could walk again.

In December 2015, two years after Schumacher sustained serious head injuries on a skiing holiday, Bunte ran the headline “It’s more than a Christmas miracle — Michael Schumacher can walk again”.

But the media chamber of Hamburg’s regional court found the article infringed Schumacher’s privacy and ordered the magazine to pay compensation plus 65 per cent of his legal costs.

“The chamber assumes that this statement is false,” said court judge Simone Kaefer.

The verdict was based on the fact Schumacher cannot currently walk and thus could not have done so at the time the article was printed.

Schumacher’s family had sought damages of €100,000 but the court, in mitigation, determined that the magazine had researched and sourced the article.

Schumacher has not appeared in public since a skiing accident in December 2013 left him in a coma, from which he later emerged.

His family has given few details on his current state of health. He is being treated at their home near Geneva.

Support Sportstar


Dear Reader,

Support our journalism — where text and pictures intermingle so seamlessly — and help us scale up your experience as the world changes around us. Your contribution is vital to our brand of uninfluenced, boots-on-the-ground reportage that’s worth your while. Clickbait sensationalism is not for us, but editorial independence is — we owe it to you.

  Dugout videos